कंपनी के खबर बा

स्टील में मैग्नीशियम के का फायदा बा?

2023-11-14

मैग्नीशियम एगो हल्का धातु हवे जेकर कई गो बिसेस गुण होला जे एकरा के स्टील के निर्माण प्रक्रिया में एगो महत्वपूर्ण एडिटिव बनावे ला। स्टील में मैग्नीशियम के इस्तेमाल से कई गो फायदा हो सके ला, जवना में ताकत बढ़ल, जंग प्रतिरोध आ प्लास्टिसिटी शामिल बा। अब चेंगडिंगमैन रउरा सभे के स्टील में मैग्नीशियम के फायदा आ अलग-अलग क्षेत्र में मैग्नीशियम धातु के अनुप्रयोग के बारे में परिचय करावे।

के बा।

 

के बा।

 स्टील में मैग्नीशियम के का फायदा बा

 

के बा।

पहिला, मैग्नीशियम धातु स्टील के ताकत के काफी बढ़ा सकेला। मैग्नीशियम के मिलावे से मैग्नीशियम फेज (Mg-Fe फेज) नाँव के यौगिक बन सके ला जे स्टील के कठोरता आ ताकत बढ़ावे ला। मैग्नीशियम के मिलावे से स्टील के क्रिस्टल संरचना में भी सुधार हो सके ला, जेकरा से ई अउरी घना आ एकरूप हो सके ला, जेकरा से स्टील के तन्यता ताकत आ स्थायित्व में सुधार हो सके ला।

के बा।

 

के बा।

दूसरा बात कि मैग्नीशियम स्टील के जंग प्रतिरोध में सुधार कर सकेला। मैग्नीशियम में जंग रोधी गुण बढ़िया होला आ ई नम भा संक्षारक वातावरण में स्टील के ऑक्सीकरण आ जंग के रोके ला। मैग्नीशियम के मिलावे से सुरक्षात्मक ऑक्साइड परत बने ला जे स्टील के अंदरूनी हिस्सा में ऑक्सीजन आ नमी के प्रवेश से रोके ला, जेकरा से जंग के खतरा कम हो जाला आ स्टील के सेवा जीवन बढ़ जाला।

के बा।

 

के बा।

एकरे अलावा मैग्नीशियम स्टील के प्लास्टिसिटी आ प्रोसेसबिलिटी में भी सुधार क सके ला। मैग्नीशियम के मिलावे से स्टील के थर्मोप्लास्टिसिटी में सुधार होला, जेकरा चलते ढेर तापमान पर बिबिध आकृति आ संरचना सभ के निर्माण आसान हो जाला। एह से स्टील के ठंडा काम, गरम फॉर्मिंग आ वेल्डिंग से ढेर आसानी से प्रोसेस कइल जा सके ला, जेकरा से स्टील के प्रोसेसिंग के लचीलापन आ प्रयोज्यता बढ़ जाला।

के बा।

 

के बा।

मैग्नीशियम के इस्तेमाल स्टील के निर्माण प्रक्रिया में बहुतायत से होला। मोटर वाहन उद्योग में मैग्नीशियम के इस्तेमाल हल्का वजन वाला घटक जइसे कि हुड, बॉडी स्ट्रक्चर, आ सीट फ्रेम बनावे में बहुतायत से होला। मैग्नीशियम के हल्का गुण गाड़ी के समग्र वजन के कम क सकता अवुरी ईंधन के दक्षता अवुरी ड्राइविंग प्रदर्शन में सुधार क सकता। एकरा अलावे मैग्नीशियम भी बढ़िया इम्पैक्ट रेजिस्टेंस दे सकता अवुरी गाड़ी के सुरक्षा बढ़ा सकता।

के बा।

 

के बा।

मैग्नीशियम के निर्माण आ एयरोस्पेस क्षेत्र में भी संरचनात्मक सामग्री आ मिश्र धातु बनावे खातिर बहुतायत से इस्तेमाल होला। मैग्नीशियम मिश्र धातु सभ में बहुत बढ़िया ताकत आ कठोरता होला, जबकि एकर घनत्व कम आ जंग के प्रतिरोध भी बढ़िया होला। एह से मैग्नीशियम मिश्र धातु विमान, रॉकेट आ निर्माण संरचना के निर्माण खातिर एगो आदर्श सामग्री बन जाला।

के बा।

 

के बा।

एकरे अलावा, स्टील के गलावे के प्रक्रिया में मैग्नीशियम के इस्तेमाल रिड्यूसिंग एजेंट आ डिऑक्साइडाइजर के रूप में कइल जाला। मैग्नीशियम ऑक्सीजन के साथ रिएक्शन क के स्टील से ऑक्सीजन हटा सके ला, स्टील में अशुद्धि के मात्रा कम क सके ला आ स्टील के शुद्धता आ गुणवत्ता में सुधार क सके ला।

के बा।

 

के बा।

कुल मिलाके स्टील में   मैग्नीशियम धातु  के लगावे से बहुत फायदा होखेला। एकरा से स्टील के ताकत, जंग प्रतिरोध अवुरी प्लास्टिसिटी में सुधार हो सकता, अवुरी स्टील के प्रोसेसिंग प्रदर्शन में सुधार हो सकता। मैग्नीशियम के प्रयोग से स्टील के वजन अउरी हल्का, टिकाऊ आ अनुकूलनशील हो जाला आ एकर इस्तेमाल ऑटोमोबाइल, एयरोस्पेस, निर्माण आ अउरी क्षेत्र सभ में बहुतायत से होला। विज्ञान आ तकनीक के उन्नति आ शोध के गहिराह होखे के साथ स्टील निर्माण में मैग्नीशियम के प्रयोग के संभावना व्यापक हो जाई, जवना से विभिन्न उद्योगन में अधिका नवाचार आ विकास के अवसर मिली।

के बा।